TRACTAMENT DE PROBLEMES ESCOLARS
Els problemes en l’adquisició dels aprenentatges escolars porten a alumnes, família i mestres a situacions de desorientació, desmotivació i, de vegades, d’angoixa.
L’origen de les dificultats es deuen a molts tipus de raons, pot ser per les característiques del desenvolupament intel·lectual dels nens, per un baix nivell en el treball escolar, per manca de domini en tècniques d’estudi, per manca d’hàbits, per problemes circumstancials en la vida dels nens, per algun tipus de trastorn, etc. Si apareixen problemes en una àrea determinada i no es donen solucions, aquestes dificultats incideixen en el desenvolupament global del nen/a i evidentment també en la seva família.
El Servei Psicopedagògic de MENTOR té una concepció global del nen/a mitjançant la qual es diagnostiquen les dificultats que presenten, i posteriorment s’intervé en el seu tractament individual, ajudant tant al nen/a, com a la família i als mestres.
· Hàbits d’estudi.
· Memòria.
· Maduresa.
· Problemes d’adaptació social.
· Relació amb companys, amb mestres, etc.
· Intervencions curriculars.
· Reeducacions individuals dels problemes escolars que necessitin intervenció per la seva resolució.
· Orientació vocacional i professional per a escolars, universitaris i adults que els calgui assessorament per iniciar o canviar d’estudis i/o treball.
* Seguiment en el propi centre.
Els problemes en l’adquisició dels aprenentatges escolars porten a alumnes, família i mestres a situacions de desorientació, desmotivació i, de vegades, d’angoixa.
L’origen de les dificultats es deuen a molts tipus de raons, pot ser per les característiques del desenvolupament intel·lectual dels nens, per un baix nivell en el treball escolar, per manca de domini en tècniques d’estudi, per manca d’hàbits, per problemes circumstancials en la vida dels nens, per algun tipus de trastorn, etc. Si apareixen problemes en una àrea determinada i no es donen solucions, aquestes dificultats incideixen en el desenvolupament global del nen/a i evidentment també en la seva família.
El Servei Psicopedagògic de MENTOR té una concepció global del nen/a mitjançant la qual es diagnostiquen les dificultats que presenten, i posteriorment s’intervé en el seu tractament individual, ajudant tant al nen/a, com a la família i als mestres.
· Hàbits d’estudi.
· Memòria.
· Maduresa.
· Problemes d’adaptació social.
· Relació amb companys, amb mestres, etc.
· Intervencions curriculars.
· Reeducacions individuals dels problemes escolars que necessitin intervenció per la seva resolució.
· Orientació vocacional i professional per a escolars, universitaris i adults que els calgui assessorament per iniciar o canviar d’estudis i/o treball.
* Seguiment en el propi centre.