En l’actualitat, i dins l’atenció a la diversitat, cada vegada es fa més palesa la necessitat d’orientar i intervenir en el camp dels alumnes amb altes capacitats. Cal promoure a les escoles una consciència de les necessitats especials que tenen els alumnes molt capacitats i cal proveir les eines adequades per reconèixer les seves característiques diferencials i tractar-los de la forma que ho requereixen. Considerem important fer una bona valoració del nen i del seu medi, per tal de donar una resposta individualitzada a les necessitats d’aquests infants. Això inclou fer una avaluació psicològica i psicopedagògica global, tenint en compte, no només els aspectes cognitius, sinó també el desenvolupament de la personalitat, les relacions interpersonals, la motivació, etc. A MENTOR diferenciem diversos tipus d’intervenció, que s’aplicaran en funció de les àrees a tractar (emocional, cognitiva, social, aprenentatges, etc.).
· La intervenció psicològica. Tenim en compte el fet diferencial (altes capacitats), especialment valorem com la persona utilitza (o deixa d’utilitzar) els seus recursos cognitius i quina incidència té en el seu creixement i en el seu medi.
· La intervenció psicopedagògica. Elaborem, si calen, programes d’enriquiment per ser desenvolupats dins l’àmbit escolar. Aquests programes tenen com a objectiu millorar el currículum escolar utilitzant tècniques d’adaptació i ampliació curricular, tècniques per desenvolupar una millor motivació i estratègies que fomentin un aprenentatge creatiu. Totes aquestes eines i programes els desenvolupem conjuntament amb l’escola.
· Assessorament a pares i mestres. MENTOR assessora i orienta a pares i mestres dels nens amb altes capacitats per ajudar-los a entendre’ls.
Presentamos una herramienta clarificadora y práctica sobre el mundo de las altas capacidades intelectuales, el cual incluye tanto a los superdotados como a todo tipo de talentos. Un libro que permite conocer la realidad de estos niños, cómo actuar, tanto en la escuela como en casa, y conocer realmente cómo interaccionan con la sociedad en general.Un material que tras una aproximación a las diversas definiciones que existen y una visión general sobre las características específicas de cada uno de los tipos de niños con altas capacidades, incluye aspectos tanto conductuales como emocionales, abordando las relaciones con la familia y la escuela para finalizar con una serie de ejemplos prácticos sobre cómo intervenir eficazmente –en el aula o fuera de ésta– con ellos ÍNDICE Prólogo de Ceferino Artiles Hernández Introducción Capítulo 1. Comenzando a entender las altas capacidades. Capítulo 2. Aceleración. Capítulo 3. Estereotipos y prejuicios sociales. Capítulo 4. Familia y escuela. Capítulo 5. Reflexiones sobre la valoración psicopedagógica de las altas capacidades. Capítulo 6. Variables educativas en las altas capacidades. Capítulo 7. Líneas generales de intervención educativa para alumnos de altas capacidades intelectuales dentro y fuera de la escuela. Click en la foto para adquirir el libro