El procés d'adquisició del llenguatge en les persones, està condicionat per la influència de factors cognitius, socials i afectius que incideixen en major o menor grau en el seu desenvolupament.
Aparentment les persones adquireixen el llenguatge en la infància, ràpidament i sense esforç- La necessitat imprescindible de comunicar amb l'entorn més immediat justifica aquesta rapidesa, però aquesta adquisició no sempre es dóna amb èxit, ja que l'entorn, l'estimulació, l'aprenentatge i la fisiologia, incideixen moltes vegades negativament en aquest procés,
Enfront d'aquest procés tan complex, hi ha nens i també adults que no poden arribar a desenvolupar correctament el llenguatge i la parla, sent necessària la intervenció logopèdica, els objectius de la qual estan dirigits a ajudar a solucionar les diferents dificultats que ens trobarem en aquest àmbit.
El projecte d'atenció logopèdica contempla també una part molt important dins de la intervenció, que és la prevenció. Per aquesta raó tenim molt en compte la formació dels professionals de l'educació, ja que són ells els primers que van a estar en contacte amb els nens i per tant en una situació privilegiada per a poder detectar i aplicar mesures de prevenció adequades.
D'acord amb els objectius esmentats, el nostre centre oferix els següents serveis:
Aparentment les persones adquireixen el llenguatge en la infància, ràpidament i sense esforç- La necessitat imprescindible de comunicar amb l'entorn més immediat justifica aquesta rapidesa, però aquesta adquisició no sempre es dóna amb èxit, ja que l'entorn, l'estimulació, l'aprenentatge i la fisiologia, incideixen moltes vegades negativament en aquest procés,
Enfront d'aquest procés tan complex, hi ha nens i també adults que no poden arribar a desenvolupar correctament el llenguatge i la parla, sent necessària la intervenció logopèdica, els objectius de la qual estan dirigits a ajudar a solucionar les diferents dificultats que ens trobarem en aquest àmbit.
El projecte d'atenció logopèdica contempla també una part molt important dins de la intervenció, que és la prevenció. Per aquesta raó tenim molt en compte la formació dels professionals de l'educació, ja que són ells els primers que van a estar en contacte amb els nens i per tant en una situació privilegiada per a poder detectar i aplicar mesures de prevenció adequades.
D'acord amb els objectius esmentats, el nostre centre oferix els següents serveis:
- Formació del professorat en la prevenció dels problemes del llenguatge i el parla.
- Diagnòstic i tractament en les dificultats del llenguatge, com dislèxia, disortografía, disgrafía, retard lleu, moderat (disfàsia) i greu (afàsia) del llenguatge.
- Diagnòstic i tractament en les dificultats del parla, com disfonies, dislàlies, disfèmias, disglòsies, disàrtries, etc.